Naša šola že drugo leto sodeluje v projektu trajnostne mobilnosti. Za mlajše učence je bil organiziran pešbus, pomerili so se tudi v tekmovanju prihajanja v šolo na okolju prijazne načine – Kokoška Rozi. Starejše učenke pa smo izvedle štetje prometa. Promet smo štele dva zaporedna petka ter podatke primerjale.

 V petek, 7. 5. smo se sedmošolke zbrale na treh točkah v okolici naše šole: na avtobusni postaji, pri parkirišču za zaposlene ter pred glavnim vhodom. Promet smo štele od 7.45 do 8. ure ter podatke vpisovale v preglednico.

Podatki pred glavnim vhodom so pokazali, da je največ otrok v šolo prišlo peš. Veliko je bilo tudi avtomobilov, dva kombija ter en tovornjak.

V petek, 14. 5., smo promet štele od 7.15 do 7.30. Rezultati so bili podobni kot ob prvem štetju, saj so spet prevladovali pešci. Predure se na naši šoli začnejo ob 7.30, zato je bilo kar nekaj organiziranih šolskih prevozov – kombijev in avtobusov. Bilo je 6 kombijev, ki jih zadnjič ni bilo. Videle smo še 2 avtobusa. Bilo je sicer 41 avtov, kar je 2 manj kot zadnjič. Sklepamo, da učenci, ki začnejo pouk ob 7.30, prihajajo v šolo s kombiji ali avtobusi. Učence, ki začnejo pouk kasneje, pa večkrat pripeljejo a avtomobilom. Tako ob prvem kot ob drugem štetju je bilo razmeroma slabo vreme – oblačno z napovedjo dežja, zato nismo opazili nobenega kolesarja.

Ob prvem štetju je potekal tudi teden trajnostne mobilnosti, ki pa pri glavnem vhodu ni pomembno vplival na rezultate.

Prometa na dovozu iz vzhodne strani (pri parkirišču za zaposlene) je bilo najmanj. Tam se pripelje veliko manj ljudi kot po glavni cesti, saj ta dovoz pelje za šolo. Pri prvem štetju, 7. 5. 2021, ko smo promet merili od 7.45 do 8. ure, je bilo največ avtomobilov. Poleg 13 avtomobilov pa sta šla mimo še 2 pešca. Ob drugem štetju, 14. 5. 2021, od 7.15 do 7.30  je bilo ponovno največ avtomobilov, vendar so bili tokrat samo 4. Bila sta tudi 1 kombi in 1 pešec. Pri prvem štetju smo predvidevali, da bi bilo več ljudi, če bi promet šteli ob drugi uri, vendar se je predvidevanje izkazalo za napačno, saj večina ljudi, ki gre po omenjenem dovozu, ni šolarjev.

Na avtobusni postaji pred osnovno šolo smo opazovale tudi, koliko potnikov je v vsakem vozilu. Več prometa je bilo v času pred preduro. Ob štetju prvi teden je bilo manj voznikov, ki so bili v avtu sami ter manj voznikov z enim potnikom. Opazile smo tudi več organiziranih šolskih prevozov, ker smo opazovale v času pred preduro, kadar v šolo pride veliko učencev. Naraslo pa je število voznikov z enim potnikom. Ob drugem opazovanju je naraslo tudi število voznikov z 2 in 3 potniki.

Na OŠ Antona Žnideršiča se trudimo spodbujati okolju prijazne načine transporta. Z akcijo štetja prometa smo dobili vpogled, kako učenci in zaposleni prihajajo v šolo, pa tudi po tem, koliko prometa je v okolici šole.  

Šolske novinarke Zarja Bergoč, Karin Miškovič, Teja Ocepek, Nea Polh in Nena Ujčič